4 Nisan 2015 Cumartesi

Seninki Kaç Vites Röportajı

Seninki Kaç Vites ile yaptığımız röportaj:


SKV?

Bu fikrin çıkış noktası ne oldu sende? Harekete geçiren şey neydi?

Ozan Yılmaz

Bisikletle turlar yapmak, şehirler değiştirmek, farklı coğrafyalarda pedallamak hep ilgimi çekti. Bunu da genelde kısıtlı zamanımda, çalıştığım için yıllık izinlerimde yapmaya çalıştım. En uzun turum 20 gün sürdü ve kıyılardan İzmir'den Alanya'ya pedalladım. Bu tur bile vakit açısından beni kısıtlayan bir turdu. Hayalim ise vakit kısıtlaması olmadan Türkiye'nin 7 bölgesine, 81 iline pedallamaktı. Yola çıktığım zaman yarını düşünmeden geleceği sorgulamadan sadece yollarda olmak istiyorum. Daha önce bisikletle Türkiye'yi turlamış Serkan Taşdelen'in de sıkça kullandığı söz gibi.. "Önemli olan varmak değil, yolda olmaktır."

SKV?

Bu planın yapılması ve uygulanması zor gözüküyor. Tabi öncesinde istemek lazım. Sen ne düşünüyorsun ?

Ozan Yılmaz

Türkiye'nin 81 iline de gitmek için rotanızda zigzaglar çizmeniz gerekiyor. Bu da mesafenin uzaması anlamına geliyor. Ayrıca Türkiye'nin fiziki şartları da bu turu zorlaştıran bir etken. Bu nedenle önceki uzun tur tecrübelerime dayanarak günlük mesafelerimi kısa tuttum. Haftalık ve aylık dinlenme günleri ayırdım. Şüphesiz ki karşılaşabileceğim bir çok zorluklar olacaktır. Belki de yoldan dönmeme neden olacaklardır. Yola çıkınca göreceğiz :)

SKV?

Sende biraz aktivistlik gördüm :) sen nasıl değerlendiriyorsun ?

Ozan Yılmaz

Kendimi aktivist olarak nitelendirmek istemiyorum çünkü gerçekten aktivist olan insanların yanında kendimi bir hiç olarak görüyorum. Karşı Bisiklet grubuyla güzel işlere imza attık. Bir çok eylem ve tur organize ettik.

Bunlardan bazıları:

Direniş Yolunda.. Taksim’e.. (İzmir - Taksim)

Gel, Savaşın Tekerine Çomak Sokalım! Savaşa Karşı, Adana - Hatay

Nükleersiz Çok Yaşa! Nükleere Karşı, Giresun - Sinop

eylemleri idi. Uzun turların yanı sıra yaşadığımız şehirde de karşı olduğumuz durumlara karşı tepkimizi ortaya koyduk.

Kendimi "bir şey" olarak görmüyorum. Tepki gösterilecek bir çok konu ve yapılacak bir çok eylem varken kendimi bir şey yapmışım gibi görmüyorum.

Her zaman karşı durulacak bir şey vardır ve ona karşı tepki gösterebilirsiniz. Ayrıca bu bisikletin doğasında var. Bisiklet karşı bir araçtır. Siz eğer araba kullanmıyor, otobüse minibüse binmiyor da bisiklet kullanıyorsanız zaten topluma göre karşı bir şey yapmış oluyorsunuz. Anadolu'da bisiklete "şeytan arabası", "cin atı" denilmesinin sebebi de bu olsa gerek.

SKV?

Tohum toplama ve oyuncak toplama gibi ufak sürprizler var planlarının arasında. Sen iyilik ve mutluluk kuryesi gibisin. Bunun için ne söyleyebilirsin ?

Ozan Yılmaz

Bisikletle şehirler değiştirirken, yollar aşarken yanımda bir şeyler olsun ve bunları geçtiğim yerlere götüreyim, bırakayım diye düşündüm. Dünyada bir çocuğun mutluluğundan daha güzel bir mutluluk yoktur benim için.. Bu nedenle elinde fazla oyuncağı olanlardan oyuncakları alacağım ve sokaklarda gördüğüm oyuncağa ihtiyacı olan çocuklara vereceğim.

Oyuncakları taşıması zor olmayacak mı diye çok soruluyor.. Oyuncakları tek bir seferde yüklenmeyeceğim. A şehrinden aldığım oyuncakları B şehrine, B şehrinden aldığım oyuncakları C şehrine götüreceğim. Tohumları da aynı şekilde.. Aldığım yerel tohumları başka şehirlere götüreceğim. Ayrıca tohum topları oluşturup geçtiğim bölgelere atacağım.

 SKV?

Her şey bittikten sonra kitap mı olur yoksa film mi olur? Ya da çocuklarına, dostlarına anlatacağın bir hikaye mi olur ?

Ozan Yılmaz

Her şey bittikten sonra ne olur bilmiyorum :) Şu an tek isteğim bir an önce yollara düşmek ve yollarda kaybolmak. Dönüşüm ne zaman olur onu da bilmiyorum ve bilmek de istemiyorum. Dönmeyi hiç istemiyorum çünkü :) Şaka bir yana, eğer tamamlayabilirsem bu turun da bir sonu olacak ve o son geldiğinde ne yapacağımı yolda yaşadıklarım belirleyecek sanırım :)

SKV?

NOT: Birinci bölümde bu turun biteceği zamanla ilgili farklılıklar vardı
hatırlarsanız ;) işte aslında başlayıp da sonu muallakta kalması gereken bir kısım "Ne zaman biter?" Bilinmemesi ve bilinmediği halde en çok mutluluk veren bir soru :) turun sonunu bilmemek gerçekten ama gerçekten çok güzel.

SKV?

Son söylemek istediğin bir şey var mı?

Ozan Yılmaz

Benim için çok güzel bir röportaj oldu. Sizin sorularınıza cevap verirken turumu bir kez daha değerlendirme fırsatı buldum. Bana bu imkanı sağladığınız ve sitenizde yer verdiğiniz için teşekkür ediyorum. Bir çok bisikletçinin hayali olan bu turu başarıyla tamamlayarak onların da hayallerine kavuşmaları için ön ayak olmak istiyorum. Umarım başarabilirim. Sevgiyle.. :)

SKV?

Son olarak Ozan'a bu turunda yolunun açık olmasını ve kazalardan uzak olmasını diliyoruz. Umarız bu tur sonu olmayan bir tur olarak akıllarımıza kazınır. Fotoğraflar için çok teşekkürler .Yolun açık olsun Ozan :)

Aaaaa unutmadan... Tur ne zaman mı başlıyor ? 11 NİSAN 2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder